Köpvillkor
1. Företagsinformation
www.lionfitness.se tillhandahålls av JSW Friskvård AB med Org nummer 559254-0941. Information & bilder på hemsidan ägs av företaget eller partner och får inte kopieras utan tillåtelse.
JSW Friskvård reserverar sig för eventuella tryckfel samt att bilder kan avvika från produkternas exakta utseende.
2. Priser
Varje vara anges inklusive moms i Svenska kronor. I kundvagnen ser man det totala priset inklusive alla avgifter så som moms, frakt och betalningar.
3.1 BETALNING
Betalning sker genom vald betalningsmetod i kassan. Betalningsmetoden tillhandahålls av Bambora tillsammans med samarbetspartners.
3.2 Kortbetalning
Kortbetalning accepteras av Visa, MasterCard och Maestro. Debitering av ditt betalkort sker direkt.
3.3.1 Faktura & delbetalning
I samarbete med Collector erbjuder vi faktura och delbetalning. Tjänsten är baserad på en engångskredit som möjliggör en enkel och säker betalning av dina köp genom faktura eller delbetalning. Mer information och fullständiga villkor om Collector betalsätt hittar du på Collector.se
Fakturan har en förfallotid om 14 dagar. Efter genomfört köp skickas fakturan till din folkbokföringsadress. Du kan sedan välja att betala hela beloppet med en gång eller ansöka om att dela upp betalningen i mindre delar genom att logga in på Collector.se
För att kunna använda tjänsten måste du vid köptillfället vara bosatt i Sverige och minst 18 år gammal. Betalsättet är endast tillgängligt för privatpersoner och som kreditgivare förutsätter vi att du har skött dina ekonomiska åtaganden och har en god betalhistorik.
En kreditprövning görs i samband med köptillfället vilket innebär att en kreditupplysning inhämtas. Kreditupplysningar som tas av Collector påverkar inte din kreditvärdighet och kan inte ses av andra som begär kreditupplysning om dig, t ex banker. Vid försenad eller utebliven betalning debiteras en förseningsavgift samt dröjsmålsränta.
3.3.2 Frågor kopplade till din faktura eller delbetalning
Collectors kundtjänst hjälper dig gärna i alla frågor som rör din faktura eller delbetalning. Kontakta oss via telefon på
010-161 00 00.
3.3.3 Återbetalning vid faktura- eller delbetalningsköp
Du som har betalt din faktura eller delbetalning men ändå ångrat ditt köp har ett tillgodohavande hos Collector. Collector återbetalar den summa du har betalat efter att vi har fått uppgift om godkänd retur från handlaren. Återbetalningen sker till ditt konto varför du behöver meddela oss dina kontouppgifter tillsammans med fakturauppgifterna. https://www.collector.se/kundservice/
3.3.4 Pris
Delbetalning Månader Uppläggningsavgift Ränta
Räntefritt 3 95 SEK 0
Räntefritt 6 195 SEK 0
Räntefritt 12 295 SEK 0
Annuitet 24 295 SEK 9,95%
Annuitet 36 395 SEK 11,95%
4.1 Frakt & Fraktmetoder
En fraktkostnad tillkommer vid beställning om inget annat anges.
Fraktpriset beräknas efter vikt och kommer automatiskt upp i kassan innan du väljer att gå vidare och genomföra ditt köp.
Vi återanvänder emballage i den mån det går.
4.2 Leveranser & TILLÄGGSDEBITERING
Normal leveranstid (om ingen annan information anges) är 2-5 arbetsdagar. Om en vara har avvikande leveranstid står det angivet vid respektive vara. Leveransen sker antingen till den adress som angivits vid köp eller närmaste ombud.
Leverans sker med extern fraktfirma (DHL/Postnord).
Leverans till ombud
Aviseras till angett mobilnummer när godset finns att hämta ut på närmaste utlämningsställe.
Paketet kan hämtas ut där när som helst under utlämningsställets öppettider.
Paketet ligger kvar i 14 dagar innan det skickas i retur.
Outlöst gods som kommer i retur debiteras med frakt + returfrakt + en administrativ avgift om 250 kr.
DHL Paket/Stycke/Pall
Om ni som mottagare inte är på plats aviseras godset och ni måste ta kontakt med DHL för att boka ny utkörning.
Tillkommande kostnad för avisering och extra utkörning debiteras på er nästa order enligt gällande taxa från DHL.
https://www.dhl.com/content/dam/dhl/local/se/dhl-freight/documents/pdf/sv/se-freight-price-list-value-added-services-and-surcharges-domestic-dhl-paket-export-dhl-pacel-connect-dhl-sv.pdf
Sändning som ligger kvar hos DHL mer än 3 dagar efter avisering kommer att debiteras dig som kund i efterhand via faktura.
Kostnaden är baserad på vikt och antal dagar enligt nedan.
1-25 kg – 67kr/dag
26-500 kg – 155kr/dag
501-2500 kg – 412 kr/dag
2 501 kg och tyngre – 655 kr/dag
4.4 Skadade varor och reklamationer
När får dina varor är det viktigt att du kontrollerar så varorna inte är skadade eller felaktiga. Synlig transportskada eller paket som saknas ska anmälas direkt vid mottagandet till chauffören och transportbolaget. Skulle varan vara felaktig eller skadad kontakta oss så snart som möjligt via e-post till adressen support@lionfitness.se.
5. Ångerrätt och öppet köp
Som kund har du rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan. Ångerrätten kan endast utnyttjas om varan kan återlämnas i originalförpackning och är i väsentligen oförändrat skick. Du har rätt att öppna förpackningen och prova varan, men den får ej vara använd utöver detta. Vid utnyttjande av ångerrätt/öppet köp står kunden för returfrakten.
6. Återbetalningsskyldighet
Om du utnyttjar din ångerrätt ska vi betala tillbaka hela varans belopp snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi mottog varan. Du får själv betala returkostnaden när varan skickas tillbaka. Vi betalar allting returkostnaden för att sända tillbaka så kallade ersättningsvaror.
Se även konsumentverket eller distanshandelslagen.
7. Personuppgiftsbehandling
För att kunna ta emot, hantera och leverera din beställning kommer JSW Friskvård AB att behandla dina personuppgifter. All vår behandling av personuppgifter sker i enlighet med gällande personuppgiftslagstiftning. Du kan läsa mer om hur vi behandlar dina personuppgifter under Bilaga 1, Personuppgiftsbehandling.
8. Kontakt & Kundtjänst
Kontaktuppgifter till oss finner ni HÄR
9. Cookies
En cookie är en textfil som skickas från en websida till din dator där den lagras antingen i minnet (session cookies) eller som en liten textfil (textbaserade cookies). Cookies används för att lagra t.ex. inloggningsinformation eller din kundvagn när du surfar runt på olika webbplatser. Om din webbläsare är inställd på att inte acceptera cookies kommer du inte ha möjlighet att göra någon beställning på vår sida. Du kan lätt ändra detta under inställningar i din webbläsare. Observera att vi inte använder cookies för att spara personlig information om dig.
10.1 Force Majeure
Force Majeure såsom krig, omfattande arbetskonflikt, blockad, eldsvåda, miljökatastrof, allvarlig smittspridning eller annan omfattning som part inte råder över och som förhindrar part att fullgöra sina skyldigheter och befriar part från detta. Sådan befrielse gäller under förutsättning att verksamheten inte heller kan bedrivas under dessa förhållanden. Motparten skall omedelbart underrättas om omständigheter som kan tillämpning denna bestämmelse.
10.2 Ändring av avtalsvillkor
Efter att kund genomfört ett köp äger Säljföretaget inte rätt att ändra villkoren för aktuellt köp om inget annat är överenskommet.
10.3 Klagomål
Har kund klagomål kan dessa framföras via våra kontaktsätt som ni finner HÄR
10.4 Tvister & lagar
Svensk rätt skall tillämpas på samtliga köp enligt dessa avtalsvillkor. Tvist om köp enligt dessa avtalsvillkor skall exklusivt prövas av svensk allmän domstol.