Köpvillkor

1. Företagsinformation & beställning

Dessa allmänna villkor (”Villkoren”) gäller när du som konsument (”Kunden”) gör en beställning via www.lionfitness.se och därtill hörande sidor, (”Webbplatsen”). Avtal ingås mellan dig och JSW Friskvård AB , organisations nr. 559254-0941 (”Lionfitness”). Utförliga kontaktuppgifter och övrig information om Lionfitness framgår på Webbplatsen. Information & bilder på hemsidan ägs av företaget eller partner och får inte kopieras utan tillåtelse. JSW Friskvård AB reserverar sig för eventuella tryckfel samt att bilder kan avvika från produkternas exakta utseende.
För att kunna göra ett köp via Webbplatsen måste Kunden acceptera Villkoren. Genom att acceptera Villkoren förbinder sig Kunden att följa Villkoren i sin helhet, samt godkänner att denne tagit del av informationen om personuppgifter och samtyckt till användningen av personuppgifter och cookies enligt Lionfitness Personuppgiftsbehandling, se punkt 6 & 8.

2. Priser

Vid beställning via Webbplatsen gäller de priser som anges på Webbplatsen. Varje vara anges inklusive moms i Svenska kronor. Kostnader för frakt redovisas och debiteras separat vid beställningen.

3.1 BETALNING

Betalning sker genom vald betalningsmetod i kassan. Betalningsmetoden tillhandahålls av Worldline tillsammans med samarbetspartners.

3.2 Kortbetalning

Kortbetalning accepteras av Visa, MasterCard och Maestro. Debitering av ditt betalkort sker direkt.

3.3.1 Faktura & delbetalning

I samarbete med Walley erbjuder vi faktura och delbetalning. Tjänsten är baserad på en engångskredit som möjliggör en enkel och säker betalning av dina köp genom faktura eller delbetalning. Mer information och fullständiga villkor om Walleys betalsätt hittar du på https://cdn.walleypay.com/terms/Terms_SE.pdf.
Fakturan har en förfallotid om 14 dagar. Efter genomfört köp skickas fakturan till din angivna e-postadress. Du kan i efterhand välja att betala hela beloppet med en gång eller ansöka om att dela upp betalningen i mindre delar genom att logga in på https://commerce.collector.se/Portal.
För att kunna använda tjänsten måste du vid köptillfället vara bosatt i Sverige och vara minst 18 år gammal. Betalsättet är endast tillgängligt för privatpersoner och som kreditgivare kontrollerar Walley att du har skött dina ekonomiska åtaganden och har en god betalhistorik.
En kreditprövning görs i samband med köptillfället vilket innebär att en kreditupplysning inhämtas. Kreditupplysningar som tas av Walley påverkar inte din kreditvärdighet och kan inte ses av andra som begär kreditupplysning om dig, t ex banker. Vid försenad eller utebliven betalning debiteras en förseningsavgift samt dröjsmålsränta.
För att se fullständiga villkor för Wally faktura- och delbetalningstjänst se länkarna nedan:
– Walleys allmänna kreditvillkor för faktura och delbetalning (https://cdn.walleypay.com/terms/Terms_SE.pdf)
– Standardiserad Europeisk konsumentkreditinformation

3.3.2 Frågor kopplade till din faktura eller delbetalning

Walleys kundtjänst hjälper dig gärna i alla frågor som rör din faktura eller delbetalning. Kontakta Walley via e-post hello@walley.se eller via telefon på +46 010 161 01 00 måndag – fredag kl. 08:00-18:00, lör 10:00-16:00, sön 10:00-16:00.
Se också vanligt förekommande frågor och svar på https://www.walley.se/kundservice/.

3.3.3 Återbetalning vid faktura- eller delbetalningsköp

Du som har betalt din faktura eller delbetalning men ändå ångrat ditt köp har ett tillgodohavande hos Walley. Walley återbetalar den summa du har betalat efter att vi har fått uppgift om godkänd retur från handlaren. Återbetalningen sker till ditt konto varför du behöver meddela oss dina kontouppgifter tillsammans med fakturauppgifterna.

3.3.4 Pris

För uppdaterade priser se nedan följande länk https://cdn.walleypay.com/terms/Terms_SE.pdf

4.1 Frakt & Fraktmetoder

En fraktkostnad tillkommer på samtliga beställningar om inget annat anges.
Fraktpriset beräknas efter vikt och kommer automatiskt upp i kassan innan du väljer att gå vidare och genomföra ditt köp.
Vi återanvänder emballage i den mån det går.

4.2 Leveranser & TILLÄGGSDEBITERING

Normal leveranstid (om ingen annan information anges) är 2-5 arbetsdagar. Om en vara har avvikande leveranstid står det angivet vid respektive vara. Leveransen sker antingen till den adress som angivits vid köp eller närmaste ombud.

Leverans sker med extern fraktfirma (DHL/Postnord). När varan har lämnat vårt lager övergår leveransansvaret till fraktbolagen som levererar din order.

Leverans till ombud
Aviseras till angett mobilnummer när godset finns att hämta ut på närmaste utlämningsställe.
Paketet kan hämtas ut där när som helst under utlämningsställets öppettider.
Paketet ligger kvar i 14 dagar innan det skickas i retur.
Outlöst gods som kommer i retur debiteras med frakt + returfrakt + en administrativ avgift om 250 kr.

DHL Paket/Stycke/Pall
Om ni som mottagare inte är på plats aviseras godset och ni måste ta kontakt med DHL för att boka ny utkörning.
Tillkommande kostnad för avisering och extra utkörning debiteras på er nästa order enligt gällande taxa från DHL.
https://www.dhl.com/content/dam/dhl/local/se/dhl-freight/documents/pdf/sv/se-freight-price-list-value-added-services-and-surcharges-domestic-dhl-paket-export-dhl-pacel-connect-dhl-sv.pdf

Sändning som ligger kvar hos DHL mer än 3 dagar efter avisering kommer att debiteras dig som kund i efterhand via faktura.
Kostnaden är baserad på vikt och antal dagar enligt nedan.

1-25 kg – 67kr/dag
26-500 kg – 155kr/dag
501-2500 kg – 412 kr/dag
2 501 kg och tyngre – 655 kr/dag

4.3 Skadade varor och reklamationer

När får dina varor är det viktigt att du kontrollerar så varorna inte är skadade eller felaktiga. Synlig transportskada eller paket som saknas ska anmälas direkt vid mottagandet till chauffören och transportbolaget. Skulle varan vara felaktig eller skadad kontakta oss så snart som möjligt eller senast inom 14 dagar från mottagandet via e-post till adressen support@lionfitness.se så får du vidare instruktioner. Vid reklamation följer vi Konsumentverkets regler för e-handel (Konsumentköplagen).

4.4 FRAKT UTANFÖR SVERIGE

Utöver Sverige erbjuder vi frakt till Danmark och Finland. Du väljer själv mellan spårbar eller icke spårbar frakt. När varan har lämnat vårt lager övergår leveransansvaret till fraktbolagen som levererar din order.
För tillfället skickar vi inte till Norge pga. administrationen det medför.

5. Ångerrätt

Som kund har du rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan. Ångerrätten kan endast utnyttjas om varan kan återlämnas i originalförpackning och är i oförändrat skick. Ångerrätt gäller ej specialbeställningar så som t.ex kläder med tryck utöver originaltryck. Du har rätt att öppna förpackningen och prova varan, men den får ej vara använd utöver detta. Du betalar själv returfraktkostnaden. Produkterna bör skickas välpaketerade och i ursprunglig förpackning. På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt.

6. Personuppgiftsbehandling

För att kunna ta emot, hantera och leverera din beställning kommer JSW Friskvård AB att behandla dina personuppgifter. All vår behandling av personuppgifter sker i enlighet med gällande personuppgiftslagstiftning. Du kan läsa mer om hur vi behandlar dina personuppgifter under Bilaga 1, Personuppgiftsbehandling.

7. Kontakt & Kundtjänst

Kontaktuppgifter till oss:
Email: support@lionfitness.se

9. Cookies

En cookie är en textfil som skickas från en websida till din dator där den lagras antingen i minnet (session cookies) eller som en liten textfil (textbaserade cookies). Cookies används för att lagra t.ex. inloggningsinformation eller din kundvagn när du surfar runt på olika webbplatser. Om din webbläsare är inställd på att inte acceptera cookies kommer du inte ha möjlighet att göra någon beställning på vår sida. Du kan lätt ändra detta under inställningar i din webbläsare. Observera att vi inte använder cookies för att spara personlig information om dig.

9.1 Force Majeure

Force Majeure såsom krig, omfattande arbetskonflikt, blockad, eldsvåda, miljökatastrof, allvarlig smittspridning eller annan omfattning som part inte råder över och som förhindrar part att fullgöra sina skyldigheter och befriar part från detta. Sådan befrielse gäller under förutsättning att verksamheten inte heller kan bedrivas under dessa förhållanden. Motparten skall omedelbart underrättas om omständigheter som kan tillämpning denna bestämmelse.

9.2 Ändring av avtalsvillkor

Efter att kund genomfört ett köp äger Säljföretaget inte rätt att ändra villkoren för aktuellt köp om inget annat är överenskommet.
Lionfitness förbehåller sig rätten att neka eller göra ändringar i din beställning (t.ex. om Du uppgivit felaktiga personuppgifter och/eller har betalningsanmärkningar, eller uppvisat bedrägligt beteende.)

9.3 Klagomål

Har kund klagomål kan dessa framföras via mail till support@lionfitness.se.

9.4 Tvister & lagar

Svensk rätt skall tillämpas på samtliga köp enligt dessa avtalsvillkor. Tvist om köp enligt dessa avtalsvillkor skall exklusivt prövas av svensk allmän domstol.

 

 

 

 

Du har inga varor i varukorgen.